Od poniedziałku ułatwienia na A1 pomiędzy Tuszynem a Częstochową – MAPA

GDDKiA informuje, że od poniedziałku zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na placu budowy autostrady A1. Na początek udostępnione zostanie kolejnych 6 km nowej jezdni od okolic węzła Mykanów do początku obwodnicy Częstochowy oraz kolejne 6 km w okolicy Radomska wraz z kompletnym węzłem.

W poniedziałek zostanie zakończone również wprowadzanie zmian w organizacji ruchu umożliwiających poruszanie się pojazdów dwoma pasami w obu kierunkach na odcinku od Kamieńska do Radomska.

Węzeł Radomsko będzie pierwszym węzłem na przebudowywanym odcinku A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową, z którego skorzystają kierowcy, zyskując łatwiejszy dojazd do DK42. Wraz z przełożeniem ruchu na niemal całym ponad 16-kilometrowym odcinku przyszłej A1 od Kamieńska do Radomska, kierowcy zyskają możliwość jazdy dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach. Do ruchu oddany zostanie również wiadukt w ciągu obecnej DK42 nad budową A1, co umożliwi zlikwidowanie tymczasowego ronda oraz połączenie wschodniej jezdni przyszłej autostrady na granicy z odcinkiem Radomsko – granica województw łódzkiego i śląskiego. Wykonawca deklaruje wykonanie tych prac w ciągu najbliższych dni tak, by do 24 grudnia zlikwidować ostatnią czasową przewiązkę.

To umożliwi również wprowadzenie układu 2+2 na odcinku od Radomska do granicy województw łódzkiego i śląskiego. Tym samym kierowcy 24 grudnia będą mieli do dyspozycji w jednym ciągu ponad 40 km nowej jezdni przyszłej A1 od Kamieńska do początku obwodnicy Częstochowy, na której będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Taka sama organizacja ruchu obowiązuje od końca listopada już na ok. 12 z blisko 16 km odcinka od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego. Wykonawca tego odcinka zapowiada wprowadzenie dwóch bardzo istotnych zmian w organizacji ruchu. W styczniu przyszłego roku, na węźle Piotrków Trybunalski Zachód, po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie wiaduktu w ciągu łącznicy zjazdowej z S8 na A1, zlikwidowane zostanie małe rondo, co poprawi płynność ruchu. Natomiast w marcu zniknie megarondo na węźle Piotrków Trybunalski Południe, najpoważniejszy spowalniacz ruchu na budowie A1. Wtedy kierowcy będą mieć do dyspozycji co najmniej ponad 56 km nowej jezdni, z blisko 81 km docelowej autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową.